Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, July 17, 2010

Segalanya mudah saja!!

rasa it's been ages since the lastt time aku mengupdate blog aku nih.. ada byk benda nk share... byk story nk citer tapi tak tau kenapa rasa malas sgt nak nulis... kan bagus kalo ada device yg bleh read what's in my mind and transfer masuk dlm blog nih.. hahaha..!
okeh kita mulakan dgn berita paling menghepikan... i am pregnant!! six months owedi. ermm baby's knocking2 from inside masa aku nulish nih.. Alhamdulillah.. everything goes as planed. weeks after balik from panjat kinabalu diri ini merasa agak tak berapa sihat and asyik letihhhh jer sedangkan tak buat ape2 pon. one fine weekend tergerak hati nak ngetest urine... and jeng jeng jenggg!! ada TWO lines! haha.. mcm tak caya. ptg tu p klinik plak.. test kt klinik and dotor mengesahkan nya.. tak caya jugak... sampai dah scan dah nampak pon tak caya jugak... la ni perut dah besar dah rasa kicking2 tu pon kadang2 rasa tak caya.. hehehe.. bukan tak caya ape.. cuma ishhh for real?? im gonna be a mom?
at the early stage of pregnancy tuh aku asyik tak larattt jerr... biasalah kan.. anyway aku bersyukur sbb morning sick aku tak ler teruk sgt sampai tak leh bangun, tak leh makan or sampai kena dok spital.. aku ok jerr.. cuma muntah2, rasa xde energy, and tak larat nak buat ape2 pon.. masa ni lah hubby kena wat smua keje umah. jadi suami mithali.. byk hubby berkorban.. keciann.. seb baek lah hubby sgt2 understanding..
dlm xde energy tu aku paksa2 kan gak wat keje especially utk sediakan mkn minum hubby, tp pastu mula lah.. aku tak leh masak dah sbb tak leh bau bawang, bau minyak panas, bau goreng2, bau tumis2 bau masak nasik.. asal bau jerr wekkk.. kalo tak weekkk pon pening kepala. yg peliknya bau xleh, tp makan bulehh.. hehehe.. especialy bila dah masuk 2nd trimester, bau2 masih tak bleh, tp makan buleh, asyik makannnn jerr.. aku da gemoks..! arghh tidakkkk!!
. ..bila xleh nak masak and bau org masak tu kecian kt hubby la.. (kesian kt aku gak) sbb dah boring mkn kt luar. kekaddang hubby masak sendiri kt umah bila aku blom balik dr opis sbb xleh masak time aku ada. kekadang bau jiran2 masak pon aku jam! arghh!! bile la nk ilang allergic aku pd bau2an masak nihh..
sepanjang pregnant nih so far aku xde ngidam nk makan benda pelik2.. cuma yg plg pelik rasanya nk makan daging rabbit goreng! nyum2.. thank u kt adik aku sbb dpt kan daging rabbit tu.. sedapppp! yang lain2 xde kot... cuma dulu aku tak suke mkn kt rasa alamanda, skrg hari pon lunch kt situ.. hehehe..
bila dan masuk 2nd trimester everything seems to be easier... letih xde energy tu dah xde. kekadang jer la aku rasa letih... tp xde la sampai tergelepek. still under control la.. dgn moral support dari suami tercinta, segalanya mudah saja....
syukur.. ~3 months to go. semoga segalanya dipermudahkan utk kami... amin...

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...