Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, January 28, 2011

rindu microcorp


Rindu! Rindu! Rindu! . aku rindu zaman aku keje kat microcorp dulu. Aku rindu team pioneer buat archibus dulu - hani.. anum.. KJ.. Ipah,. Aku rindu fersot, syam, nasrul, aina soot.. aku rindu sumer org2 microcorp termasuk en. Sharain skali!

Ini gara2 aku terbukak blog aku yg kt friendster… adalah entry2 dari tahun 2007 lagi. Entry2 yang aku tulish masa zaman aku keje kat microcorp technology dulu. Dan… terasa rindunyer sangat2 aku akan zaman kegemilangan tu dulu. Haha.. sronoknyer masa keje kat microcorp dulu..

Masih segar dalam ingatan ku- cewah! Pepagi rushing pegi opis. Terkejar2 nak touch card. Padalah jarak rumah-opis punyelah dekat! Haha.. ni gara2 kuar umah ujung2 nak dekat 8.30 ler nih! Lepas tocuh card pegi beli nasik lemak, pastu masuk opis bekfes dulu.. hahaha.. buruk perangai! Tapi tak pe, keje start lambat, balek pon lambat... abis opis hour pegi minum kat mamak sebelah opis dulu b4 sambung overtime sammmpai malam! Kalo nak kejar due date siap bemalam kat opis tu! Kekadang Saturday Sunday pon datang keje! Semua gara2 projek CFMS (computerized facility management system). Entah ape jadik kat system tu skarg ek??

Lepas tu ada satu lagi system – archibus. Masa tu, makan archibus, minum archibus, tido archibus.. archibus archibs archibus.. sampai muntah! Hahaha.. semua gara2 misi dan visi en sharain (bos microcorp) utk jadik company yg buat facility management terunggul di asia tenggara!

Then, zaman buat keje kat site opis – uitm puncak alam. Pepagi lepas touch card kat microcorp team puncak alam drive pegi sana. Bwk kreta sndiri, and bwk kangoo company! Drive slow2~ Jauh perjalanan tuuu.. tapi enjoy! Keje pon enjoy! Gelak mmg tak lekang.. tambah pulak bila aina soot kena sakat! Haha.. best! Sgt best!

Hwmm.. apelah kabar microcorp skrg?? Archibus sampai mana dahh?? Haha.. agak2 kalo aku buat lawatan ke microcorp sempana tahun baru cina ni ok tak?? Hahaha!!

RINDU MICROCORP!

2 comments:

  1. ahaha...

    ko igt lagik CFMS yg ko bg kat aku chip? ala yg kaler ijau tuh, yg muke berkerut tuh, kan nama dia cfms. huhu


    archibus skrg dh gerak dah...tp takleh ar bgtahu sini, kot kot ler ex bos ko masuk naya gue. bab2 projek ni marah benau weh kalu war war kan. yg pasti utm skudai dah guna, puncak dah guna, uitm beting kolo pilah pun dah guna chappp...

    skrg dh ramai staff, so x r pening cam dulu, muke tu je yg buat.

    tapi,
    skrg xbesh semua buat keje muke ketat je, masuk opis ngadap pc smpai balek. kitorg yg tinggal ni aku,soot,nasoi,syamsurizal kang jenis huhahuha kan. so sokmo je disalahtafsir tka buat keje. stresss weih keje camtuh...

    ReplyDelete
  2. dah lama aku tak jumpa CFMS tu.. lupe dah aku rupe bentuk dia. haha!

    waaahh archibus semakin maju nmpaknyer!!! hebat arr... ko mesti dh super power ngn archibus tu kn!

    owhh bebudak baru yg masuk tu x reti huha huha ke?? bebudak ke org tua?? xpon ni mst geng skema nih! hehe..

    xpe hani, jgn stress2.. kalo dierang buat kerek ko sekeh aje! ko kn paling senior dlm tean archibus tu! hahaha!! kim salam kt soot nasrul and syamsurizal ek...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...