Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 17, 2012

Baked Mac and cheese chip's style

baked mac and cheese chip (blom sempat snap pict dan kena tebuk tupai.. hehe)

Yummy yummy.. Sejak mula puasa tak tau nape tetiba angin aku suke masak datang dgn menderu deru.  May be sebab aku ni over excited dgn adanya oven baru! Haha.. Maka inilah salah satu hasilnya. Macaroni and cheese yg dibaked dalam oven baru aku tu.. Haha.. Rupanya cantik (cantek ke??) and rasanya sedap! (mmg sedap!) Awww perasan aku nihhh.. Not bad for first trial.. Syabas chip! Nampaknye bakat memasak ko belom berkarat walopon jarang2 masak. Ape pon credit kpd sumber resepi yg aku dpt scr online. Kt mane aku dah tak ingt sbb main copy paste jerr..hihi.. Kalo mau ini dia resepinya yg aku dah modified ikut suka hati aku dgn bahan yg ada kt umah supaya dia jadik simple sangat! haha...

pastanya macaroni secukup2 nya..
mozarella cheese shredded punya

utk sos merah
daging cincang
bawang merah dan putih - hiris mcm biasa
sos spaghetti instant - aku guna preggo
cendawan butang dlm tin - hiris keping2
capsicum - dadukan ajerr
italian herb (ala... herba kering yang jual dlm botol cecomel tu..)

sos putih
mentega
tepung gandum
susu segar
salt and pepper

 semua bahan2 tu kuantiti nya aku main agak2 jerr ikut suka. tak de sukat2 punyerr.. haha..

so, macam biasa pasta mesti kena rebus dulu, taruk sikit garam and olive oil kemudian tos kan..

untuk sos merah tu tumis jer bawang pastu masukkan daging. agak2 daging dah masak tuang jer sos spaghetti tapi jgn byk sgt kang jadik kuah pulak. then masuk capsicum and cendawan. biar didih then tabur sket italian herb... siap!

pastu buat sos putih plak. cairkan mentega sampai bubble2 jgn sampai hangit. pastu tabur sket tepung gandum sambil kacau  2 3 menet pastu tuang susu secukup rasa. then salt and pepper. kacau kacau kacau sampai agak2 pekat sket. siap!!

pastu sapu bekas nak bakar ngn mentega pastu lapis2 kan pasta, sos merah, sos putih, pasta, sos merah sos putih... sampai abis. then renjis2 sket italian her and last skali tabur mozarella cheese sesuka hatimu... then bakar dlm oven 190 degree selama about 30 menet or sampai keju tu nampak keperang2an gituuu...

pastu ape lagi??? kita makan laaaaaa!! hehehe.. nyum2!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...