Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, February 21, 2009

kawin.. (seswai ke tajuk ni??)

What could be a possible reason for couple yang baru kawin tak sampai 2 minggu untuk divorce? Hwmm.. terkejut btol aku and hubby masa tgk berita sukan kat tv 3 semalam pasal pengakuan roslin hashim yg dia dah buat keputusan divorce ngn bini dia. Well.. aku bukan la peminat roslin hashim tu.. dia main badminton pon tak best, dah la tak hensem.. (hahaha.. jahat aku) tapi aku sungguh pelik… dia kawin baru 11 hari (menurut pembaca berita tu la.. sape ntah nama dia aku lupa). 11 hari jerrr?? Then dah tak nak?? tak terfikir ke indahnya masa nikah and hari persandingan tu??? Buang masa jerr tok kadi tu nikahkan dierang… buat penat jerr org kampong bertungkus lumus buat kenduri utk dierang… ahhaa.. yang dtg and bagi sumbangan tu mesti rasa membazir jerr bagi.. kalo aku jadik member dierang yg kasik hadiah masa dierang kawin tu aku mst rasa cam nak mintak balik jerr hadiah tu.. hahaha (buruk siku tak??) hwmm ape2 je lahh dierang ni… only god knows ape reason dierang. Tp pada aku, ape jugak reasonnyer tak patut la jadi cenggitu… marriage tu kan satu ikatan yg suci… bila dah nikah tu bukak buku baru la.. what ever happened before (ape2 lah sejarah hitam putih kita and partner tu) patut di lupakan especially yg libatkan ex ex ni la.. hehehe.. (tp aku slalu gak sebut2 nama ex ex hubby.. hehehe.. saje nak bagi hati sendiri terbakar..hoho..) ape2 pon masing2 kena terima buruk baik perangai masing2… ehehehe…




MY WEDDING PIC... SKIT NI.. ADA BYK LG

Aku sgt bersyukur sbb dapat hubby yang sangat baek… uhh baik tak terkata!! Hubby selalu sabarrr jer ngn perangai manja aku yang berlebih-lebihan ni… (merengek2 la.. merajuk tak tentu pasal la.. malam2 nangish sbb dah tau esok kat opis akan tensen – padahal belom tentu pon tensen tu.. haha..) hohoho.. dulu aku tak camni.. tapi bila dah kawin lak aku bertransformasi sendri (awas para bakal suami… mungkin fiancĂ©e kamu akan berubah bila dah kawin nnt.. hahaha) Hubby selalu ikutkan jerr kehendak aku. Hubby akan seboleh2nya tunaikan permintaan aku. Hubby slalu jadi punching bag.. kalo aku tensen jerr aku moody… asal aku penat jer aku moody… kecian Hubby..(tau pon kesian.. abis kenapa buat jgk??) kalo aku marah kt orang lain.. balek umah aku marah Hubby..(eh tak la sampai camtuaku akan berciter la pasal marah tu kt Hubby dgn penuh emosi…) hehehe.. Hubby sabarrr jer… (walopon Hubby sebenarnya agak cepat temper tapi when it comes to me Hubby sabar jugak..) HUBBY GOBEE TU… BAEK LAHH… (ehehe… actually aku slalu panggil Hubby, "HUBBY GOBEE". Hubby lak panggil aku "MUMMY MONSTER"… ada ka patut??) Hahaha..

Hubby very supportive… aku tulis blog pon dia support… hahaha.. aku suke karoke pon dia support.. aku suke panjat gunung pon dia support… aku malas nak keje kekadang pon dia support… ahahahah!!!

Ape pon aku sgt sgt bersyukur la sbb dikurniakan hubby yang bernama Faizal Adli tu… dah la baek.. rajin lak tolong isteri… (isteri pemalas… kena la suami rajin.. kan?? Kan??) hehehe.. Hubby tak kisah pon tolong aku masak..(sekali sekala kalo aku balik kerja lambat or malassss… hahaha..) – tolong ni bukan tolong masak as masak bersama-sama.. tolong di sini means Hubby yg buat sorang2… aku tak buat pon.. hahaha.. Hubby take charge cuci kain.. (sbb aku malas nak cuci guna semi auto washing machine tuuu….) actually washing machine semi auto tu hubby dpt lucky draw… kalo Hubby dpt yg fully auto mst aku rajinn.. hahahaa.. ye ke?? Aku selalu nasihatkan kawan2 aku yang dah nak kawen supaya jadi husband macam Hubby aku. Hehehe..

we've been married for 9 months...Semoga jodoh aku and Hubby kekal sampai akhir hayat and semoga tak de ape yang merubah perasaan cinta antara kami… semoga kebahagiaan ini kekal until eternity… (meh amin beramai2…)

huhh entry kali ni xdpt letak pic sbb jenuh aku upload tak appear2 jugak!! kecewA... tapi akhirnya berjaya jugak!!

3 comments:

  1. gud la... semua org idamkan suami yang gitu and u are lucky... tunggu u pregnet nanti... hahaha... mmg mencabar!heheh akak tak kawin but nampak la apa berlaku sekelilingkan... me also hope dpt hubby yang helpfull and supportive la... so far mmg ada ciri tu... dah kawin tak tahu lakan... hahaha...

    ReplyDelete
  2. ehehehe... kalo ciri2 tu dah ada skrg insyaallah la bila dah kawin makin terserlah bakat semulajadi abg zamani akak tu.. ehehe..

    btw. kenapa xleh masuk blog akak? ape error ntah....

    ReplyDelete
  3. ameen.. semoga rumah tangga ko kakal hingga akhir hayat with full of happiness n children n grand children.. aku selalu cakap kat dayat kalau nak dapat husband kena dapat macam husband chip.. (aku jarang baca post panjang2 sampai habis tp post ko nih aku bacer gak sbb terharu)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...