Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 28, 2011

puasa menjelang, kerisauan datang.... jeng jeng jeng!

Bulan puasa dah hampir menjelang, so what?? Bulan puasa, puasa lah… ape masalahnyer? Ahaha.. ekceli tak de la masalah nyer pun, Cuma aku ni dilanda kerisauan ler pulak… Raheel kan masih menyusu, risow la kot2 production susu tak cukup nak menampung keperluan dia yang sgt kuat minum skrg nih.

Kalo korang nak tau, aku ni sangatlah kuat makan orangnya. Pagi sebelum p keje mesti minum milo + nestum, then sampai opis mesti pekena heavy breakfast cam sik lemak ke… sik goreng ke… mihun ke.. roti telur ke.. ape2 je la yg mengenyangkan. Kalo tak memanglah perut ku ini menyanyi2 lagu rock! Hehehe…

Then time lunch itu wajib makan! Biasanya aku akan makan nasi, jarang makan selain nasik. Portion makan aku plak bukan sikit2. kalo sikit memanglah aku tak kenyang. After lunch aku mesti beli roti untuk dibawa bekalan ke opis supaya aku buleh makan2 di waktu petang dalam pkl 4 lebey tu. Kalo petang aku tak minum sampai pukul 6 gitu perut aku akan start pedih2…

Lepas tu, dinner pun aku sapu jugak dgn portion yang banyak jugak. Biasanya makan nasik. Then time pkl 10 ke 11 malam tu aku minum susu plak. Kekadang siap makan roti bersama susu. Seram kalo aku memikirkan rutin pemakanan aku. Pernah aku try skip makan, perut lapar tu tak kisah la, tapi yang tak bestnyer production susu aku plak menyusut. Terus aku tak buat dah! Makan… makan… makan.. hoho~ Ibu2 lain yang menysusukan makan byk mcm aku tak agaknya?? ke aku sorang jer yang bernafsu besar?? hahaha!!

Ni nak puasa ni ntah macam mana agaknya? Perut lapar tu dah biasa, memang sejak kecik dah terlatih utk puasa. Tapi production susu camne?? And then satu hari aku minum bergelen2. kalo kat opis at least 2liter air kosong akan abis diminum. Kat rumah minum lagi… tu pun susu aku skrg ni dah tak semeriah mana.. bulan posa nanti??? Wahh.. risaunyer.. dah ler stok susu utk Raheel dah agak menyusut sbb lately ni permintaan melebihi bekalan! Haha.. bagaimana ini??? pusing kepala pusing~~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...