Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, October 25, 2012

Aqiqah Raheel

ini adalah entry yang dah lama tertangguh.... tapi aku nak masuk jugak supaya aku tak lupa yang kami dah buat majlis aqiqah utk Raheel..


30 Jun 2012- hari majlis diadakan...biasanya majlis aqiqah orang sekalikan dengan cukur jambul kan, tapi kami buat asing2 sebab macam aku cerita dalam entry upacara membotakkan Raheel, majlis cukur jambul buat kat umah mak aku, and majlis aqiqah akan dilangsungkan di rumah mak mertua aku lepas dierang pindah masuk rumah baru.. majlis tu disekalikan dengan majlis bertunang adik ipar aku, and doa selamat house warming... kita 3 majlis dalam satu lah nih! memang meriahhhh...

so, untuk aqiqah raheel 2 ekor kambing telah ditumbangkan.... few weeks before majlis kami dah pegi survey kambing kat kanchong darat banting. tampat tu memang family aku dah biasa pegi. anak2 sedara aku yang aqiqah memang oder kambing dari sini. abang halim nama owner pengusaha kambing tu. kalo nak contact number buleh mintak kat aku ek.. hihi.. 

salah sekor kambing aqiqah Raheel.
yang bestnyer kat sini kita boleh pilih sendiri kambing mane yang kita nak. siap Raheel pon naik kandang kambing gak sebab nak tengok kambing tu dari dekat. masa first time datang kami cuma dapat pilih sekor jer sebab stok kambing masa tu tak banyak. yang ada tak berapa menawan hati. kami nak yang gemoks2! memandangkan majlis pon lambat lagi, so kami pun tunggu stok baru datang...

antara kambing yang ada tapi tak terpilih.. hihi

bila kita dah pilih kambing yang menawan hati, then abg halim tu akan uruskan semuanya siap masak sekali! pilihan menu masakan pulak ada macam2... harga pon beza ikut jenis masakan. menu yang kami pilih untuk aqiqah Raheel ialah seekor masak kari dan seekor lagi masak palembang. memang sedappppp!! paling sedap masak palembang. yummyy... Raheel pon suka! hehehe...

sebelum majlis tu aku ni beriya2 menyiapkan door gift. time cukur jambul aritu aku buat jugak. masa tu gelas ikea (ikea sbb murah and quality)  dgn bunga rampai and cupcake yang dihias dengan riben2 and ada sticker nama Raheel. (urghh tak de gambar benda tu...) kali ni aku decide nak buat yang lebih kurang gitu jugak. gelas ikea (tapi design lain) dengan coklat beryls and hias renda2 and sticker nama Raheel. (waaa.. pon xde gambar jugak..) tak pelah, guna imaginasi jer lah ye.. heheh...

masa majlis tu Raheel sangat lah enjoy. pakai baju melayu and main tolak2 troli kat luar rumah... selamba dia pinjam troli anak orang sebelah umah and buat macam harta sendiri... hihi.. tak seswai la raheel, troli tu mainan utk gurgirl la... hehehe.. tapi he is unstopable... so just let him enjoy lah...

tengok lah kecomelan si budak tu!

4 comments:

  1. salam kenal n salam lawatan :).. dah follow..sudilah follow saya juga k. yang "Ai Ai, Terbangkan Aku Ke Mesosfera" thanx in advance.........!! :)

    ReplyDelete
  2. ehehe.. salam kenal2... mekaseh sudi singgah and siap follow lagi! rite, akan ku singgah dan ku follow juga blog Ai Ai, Terbangkan Aku Ke Mesosfera mu itu.. hehe!

    ReplyDelete
  3. ahaaa nak contact tokey kambing tu..insyaAllah aqiqah anak 2nd aku bulan december atau january nanti.buat umah mak aku je.

    ReplyDelete
  4. saya nak jugak contact number tokey kambing Halim tu boleh?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...