Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 17, 2012

Huru haranya LCCT!!

helloww! dah lama nya tak update blog! hehe.. ni aku excited nak cerita pasal pengalaman bercuti di Guilin, China. tapi sebelum tu aku nak cerita dulu experience aku naik air asia specifically experience pagi hari di LCCT! Ini bukan first time aku naik airasia. Tapi yang sebelum-sebelum ni aku tak pernah kena yang teruk macam kali ni.

Terrible! That is my expression towards passenger handling kat LCCT tu. Begini kisahnya… Semua passenger ke Guilin and Taiwan dikumpulkan kat gate T14. boarding time pulak dekat2. And then kat information screen tu ada stated Guilin departure time, flight number and bay number. Aku perasan tulis kat situ bay F26
.



Than ada staff airasia ni bukak pintu and pekik “Guilin Guilin” so semua yang nak p Guilin ni pon kengkabut bangun and terus jalan tanpa ade staff airasia yang lead. Kira kitorang jalan menonong buta2. Aku dok tengok signboard utk bay F26. Tapi kat situ tak dek pon… semua nombor 50 ke atas… ehh pelik dah ni… kami pon stop and tanya pada staff yang poyo-poyo pegang walkie talkie yang jaga kat area tu. Dengan confidentnya dia jawab “Guilin sana... sana…” sambil tunjuk kena p depan lagi. Orang2 yang blur (termasuk kami) pon jalan lagi ke depan dengan harapan akan jumpe la flight tu. Tapi mampos memang takkan jumpa la kan... Flight dah ler banyak… pastu kat situ bukan ade tulis flight ni pegi mane macam tulis kat bas express tu kan… dalam masa sama orang2 yang nak p Taiwan pon sampai berpusu-pusu. Semua blur2 carik flight masing2… huru hara sungguh!

Aku dah lenguh jalan sampai berpeluh2 di pagi2 buta tu, dah ler dukung raheel lagi… bayangkan lah, flight kami 6.25 pagi. Tak pasal2 aku exercise pagi2 buta tuh! Fed up, aku suh hubby tanya kat staff lain pulak. Yang ni pulak kate flight Guilin bay F64, so kena patah balik pulak…

huhhh sabow jer la!! Kami pon patah balik and jumpa lah F64 tu… tapi kat situ ada 2 bijik flight, yang mana satu?? Adoiyaiiii… bodoh betol lah cara dierang handle departing ni. Masa kami tengah blur2 kat depan bay F64 tu datang 2 org stewardess dari belakang. Muka dierang pon berpeluh2. Tanya kami “nak ke Guilin ke?” and suruh tunggu kejap kat depan tu. Dierang pegi ke flight and tak lama lepas tu sorang datang balik and lead kami naik ke flight tu.

flight kami yang belakang sana tu yer..

Fuhh finally jumpe flight yang dicari2…. Aku ngan hubby jadik orang pertama yang masuk dlm flight tu. And stewardess tu cakap dierang pon lost pusing2 carik flight tu. Memang giler! Aku kesian sungguh tengok ade sorang makcik tua tu. Dah ler sorang2.. ke hulu ke hilir dengan muka panic dia. Dah masuk dlm flight pon dia masih terpinga2 and muka dia still penuh kerisauan takut tersalah naik. Bayangkan kalo dia tak jumpe flight tu. Tak ke haru jadinya…
Airasia kena improve benda ni la.. take it seriously, ni kira isu safety jugak tau! dibuatnya kalo orang salah masuk flight?? Sampai pulak kat tempat lain.. Hah? Sape nak jawab??? and benda ni pon buleh buat orang miss flight kalo tak jumpe2. Nak buat announcement pon tak guna, kat situ bukan buleh dengar ponnnn… bunyik bising enjin kapal adelah!

Memang lah tambang korang murah, orang nak demand byk2 pon tak leh la kan… kalo nak selesa bayar lebih arrr naik airline lain, tapi airasia tak leh la ambik ringan perkara2 macam ni… tapi aku tau ape tony fernandes nak cakap, “ada aku kisah??” kan? Haha..

so sesape nak jimat naik airasia, prepare lah for the worse...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...