Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, February 26, 2010

Ada surprise dlm enjin kreta aku


It was 4.30pm as I start my red bumblebee (kreta aku ler tuh) engine sbb nak p jusco (sorang2 sbb hubby keje.. L ). Then suddenly ade sekor anak kucing jump out from under the car. Owhh itu anak kucing yg selama nih dok dlm siling umah aku… so the cat mother dah bwk kuar from the hiding place…

Aku pon takut kot2 ada lg anak kucing bwh kreta aku aku pon tertonggeng2 lah menengok… ecehh.. mak kucing tu landing baek punya bwh kreta. Buat tak tau jer engine ngaum2 tuh… aku syuh syuh la dia tapi dia buat dekkkk jer! Haih.. geram aku! Aku check btol2… scan bwh2 rim kot2 ada yg landing kt situ. TAKDE.. tapi si mak kucing nih tak nak blah2 dari bwh kreta tu…

Tetiba hati aku berbisik (hahaha.. mcm ayat novel jiwang) “entah2 ada anak kucing dlm enjin….” Aku ikut kan lah hati… aku bukak boot depan. Jenguk punya jenguk aku ternampak 2 ekor makhluk yg sgt comel, elokkk jer dia terselit kat celah tepi dlm enjin tuh. Fuhhhh..! thank god aku check. Kalo tak… haihh tak sanggup aku nak membayangkan!!

Lihatlah betapa kecomelan makhluk tu yg terselit kt situ…

bersusah payah aku nk kuarkan... dah la garang... may be sbb tak penah tgk org sbb sebelum ni mak dia simpan dierang ku atas siling... after few minutes aku berjaya gak kuar kan... tapi berpeluh la jgk...



Dek kerana takut terlanggar anak2 kuceing yg berkeliaran tuh maka aku meletak lah kan dierang dlm cage yg mmg ada kt depan umah aku. Kurung kejap sampai aku balek dr jusco.


Bila aku bukak pintu cage tuh sumer melompat2 berkeliaran balik kt depan umah aku.. hwm… suke hati korang lah…

by the way, ini lah mak kucing tu...

1 comment:

  1. chap2.. dlm byk2 tpt nape nape lar kucing tu suke dok dlm enjin keter ko. isk3!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...