Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, February 20, 2010

Tak bahagia = carik yg lain... #*%$&!!!

6.00 pm kat opis… heavy rain outside. Nak kuar nanti kebasahan… what else can I do?-cheh,, tanyer mcm dah xde keje nak buat, padahal assignment SUB satu ayat pon tak tulish lg! mmg termakbul la kot niat aku tak nak hantar nih… potong markah LNPT?? Silalah kan…. Malas aku nk memerah otak nih!

There are things lingering in my mind pasal cerita dayat masa lunch td about husband yg looking for another woman sedangkan before he met tht woman he was a very good husband. Xde pon ciri2 menggatal nak kawin lain.. I come to think about it, sedangkan lelaki yg baik dan alim serta tidak pernah berniat nak kawin lain pon buleh terjebak, INIKAN PULAK lelaki yg gatal dan memang siap2 dah pasang niat nak kawin lebih dari satu sedangkan kawin sorang pon tak mampu lagi.. fuhhh… bersyukur betol aku sbb jodoh aku bukan dgn lelaki mcm tu..

Anyway, berbalik pada kisah suami jatuh hati pd perempuan lain ni, aku berdoa lah sesangat supaya perkara mcm ni tak jadik pd aku… tak sanggup lah nak melalui penderitaan tu once again. Why do I say once again?? Well aku pernah la merasa diduakan or should I say ditigakan or entah-entah diempat limakan oleh sorang makhluk yg kaki perempuan ni. I know the feeling tu not even close lah dgn yg dilalui oleh isteri yang diduakan suami sbb time tu aku blom kawin pon… baru couple2 ayam la kate org… tp wa cakap lu…. It’s like living in hell! (cheh.. mcm penah pegi?) haha.. Aku tak tau lah nape la aku bongok sgt masa tuh… tp ape pon aku syukur lah sbb kebongokkan aku tak berpanjangan. Dan Allah dah tentukan jodoh aku bukan dgn org gila mcm tu. Well… dah termaktubkan, perempuan baik (ehem2.. mcm aku ) pasti jodohnya dengan lelaki baik (mcm hubby aku)… hehehe… btol lah kan… baik sama baik… jahat sama jahat lah kan…

Why do men easily fall in love with a woman he just met rather than shower the love to the one who’s been sharing her life with him the entire time? Who’s been sacrifice a lot for him, who gives him children, who’s been love and devoted her life just for him? Why?? Standard answer “tak bahagia” KEPALA HOTAK lah!! mcm lah kalo ko kawen lain tuh ko akan lebih bahagia…. Buatnyer pulak pilihan tu janda anak lima! Tak ke lg haru?? Lagi huru hara jadiknyer adalah…. Otak ada ka???

Kan lebih baik kalo mengimprove kebahagiaan yang sedia tercipta daripada mengejar bahagia yang belom tentu? Kenapa nak runtuhkan bahagia yang dah lama ada semata2 nak bina bahagia dgn entah mana2 pompuan atas air mata isteri sendiri?? Kalo dah pompuan tu tau ko tu laki org TAPI dia tergedik2 jugak nak kat ko, pompuan baik ke namanya tuhh?? Hello… open up ur eyes man..!! aku jijik betol dgn pompuan yg macam tu!

For those who are married, yang teringin nak carik lelaki/ pompuan lain, gunalah alasan yang munasabah. Alasan TAK BAHAGIA langsung tak boleh diterima akal… especially pada yg dah ada anak berderet2 and yang dah share life for so long… belajar lah bersyukur dengan apa yg kita ada…

Satu lagi amaran!! Married men should avoid being a crying shoulder pd perempuan lain…. Buat sakit hati bini jer! Apetah lagi end up perempuan tu jatuh hati pada ke‘caring’an ko. Lepas tu pulak, semata2 sbb sama-sama berkongsi masalah, maka ko pon kononnya terjatuhlah cinta jugak pd pompuan tu… same goes to women jugak. Walopon pompuan tak leh kawen lebih dari satu, tp kalo this thing happen, huru hara jadiknya!

Yang penting in marriage ni, sama2 terima buruk baik masing2 and berusaha bina kebahagiaan dgn sumber yg ada… jangan sibuk nak carik lain!!

4 comments:

  1. hmmm...

    nauzubillah...mintak jauh kan chapp kan...

    smoger kita bahagia sokm o bersma suami masing2 ameen...sama sama doakan yer...

    ReplyDelete
  2. uhuk,uhuk...and moga aku tak terjebak ngan gejala share laki orang itew...no,no,no...

    ReplyDelete
  3. aku pon rase nak marah kalau dengar citer2 camni..alhamdulillah tuhan bagi aku jodoh ngan lelaki yang setia..tulaa kalau bertepuk sebelah tangan tak berbunyik..godaan tu ade je kat mane2.

    ReplyDelete
  4. yer chip2.. aku setuju from A-Z entri ko nih. benar2 berlaku pd seseorg yg rapat dgn aku. statement "..husband yg looking for another woman sedangkan before he met tht woman he was a very good husband. Xde pon ciri2 menggatal nak kawin lain.. I come to think about it, sedangkan lelaki yg baik dan alim serta tidak pernah berniat nak kawin lain pon buleh terjebak..", itu lar yg berlaku pdnya.
    si suami selongkar habis salah lama & cari salah baru si isteri semata2 nk tutup silapnya yg jatuh hati pd wanita lain. malah dia berniat utk menggantikan isterinya tu dgn wanita baru tu! berkat kesabaran si isteri & kuasa Tuhan yg maha Adil, 'cinta terlarang' tu x kesampaian.
    jantanzzz..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...