Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 25, 2011

marco simoncelli in memories...

tak tau kenape aku nak buat entry pasal mamat nih. sape tak tau, dia ni motoGP rider orang itali. ride moto nombor 58. aku nih bukan la peminat dia pon. aku minat macro melandri orang italy gak! rider nombor 33. aku minat sejak dia ride 125cc... then dia masuk motoGP, tapi lepas tukar2 team dia giveup kot dah malas nak race ngn motoGP dia race kat world superbike plak... hubby plak minat valentino rossi, italian jugak! ride moto nombor 46! aku minat jugak la mamat nih sbb dia memang teror! kalo race asyik2 dia jer menang! hehe..


ok, pasal marco simoncelli ni, last sekali aku tgk dia race sebelom kat sepang aritu ialah kat philip island circuit, australia. masa tu dia dpt naik podium, 2nd place kalo aku tak silap. aku nengok la masa press conference after race tu... si simoncelli ni penampilan dia sangat lah serabai tau. rambut kerinting menggerbang then suara dia plak agak pelik and bila dia cakap bahasa inggeris lagi pelik bunyik nya.. masa tu aku dok ngutuk2 dia... tup tup skrg ni dia dah tak de... errkk.. rasa berdose! Huhu..

eksiden dia kat litar sepang tuh sangat lah tragis... kami penonton2 nih terpinga2 bila nampak red flag dikibarkan. Aku dah agak dah eksiden mesti teruk nih tapi tak sangka plak sampai membawa maut. simpati betol aku pada marco simoncelli and family dia… ishh ishh… dah ajal kan… kat litar sepang pulak sampai ajal dia…

sesape yang tak tau sgt pasal lumba2 motor ni mesti blur kan? Ape lah yang aku merepek nih… ekceli ari ahad hari tu, 23 oktober 2011 ada perlumbaan motorGP kat litar sepang. And masa lap kedua marco simoncelli terjatuh masa amik selekoh, then dia masuk laluan colin Edward and valentine rossi and dierang terlanggar kepala and tengkuk dia sampai tercabut helmet... Dia cedera parah and tak dapat diselamatkan. Masa tu race terus dihentikan…

ishh ishh… tak sangka lah! Aku selalu tengok rider motoGP nih tergolek2 bila jatuh, tapi jarang sgt dengar dierang ni badly injured… kali ni… aku rasa terkesan sgt dengan kejadian ni sebab aku ada kat situ kot masa kejadian tu… (walopon aku tengok dari jauh jer) Ishh ishhh… tak sangka… walopon aku bukan peminat dia, tapi selaku peminat lumba motor nih aku rasa kehilangan seorang pelumba muda (baru 24 tahun) yang sangat berbakat. Kesian… dia baru nak meningkat naik….

My deep and sincere condolences to simoncelli family and friends…




to read more about this incident click here




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...