Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 2, 2012

Bitter sweet 2011 and a new hope 2012

2011, banyak tinggalkan kenangan buat aku and family. yang best2 banyak… and yang sedih2 pun ada, sangat sangat sedih. Memula kita cerita yang sedih dulu ye…

tanggal 2 May 2011, imik kesayangan aku telah kembali ke Rahmatullah akibat komplikasi diabetis. Inilah seumur hidup aku, aku merasa kesedihan dan kepiluan yang teramat sangat. Tak dapat aku nak gambarkan betapa peritnya menghadapi kehilangan yang aku paling takut akan terjadi dan ianya telah terjadi. Sampai ke hari ini kalau aku kenang balik air mata pasti akan mengalir keluar. So, untuk tidak membiarkan air mata aku mengalir deras, lebih baik aku stop citer pasal ni. Nampaknya walopon dah lebih 6 bulan aku masih tak kuat lagi untuk cerita pasal kehilangan imik…

okeh, yang dah tak de kita banyak2 doa untuk mereka. kita yang masih hidup ni mesti teruskan hidup. yeahhh!! so, kenangan terindah 2011?? hahaha... pastinya apabila menandatangani Sales and purchase agreement untuk rumah kami! alhamdulillah... tercapai dah hajat nak ada rumah sendiri. dan yang paling penting hajat aku nak adakan open house yang tertangguh dari tahun 2008 tu akhirnya terlaksana pada 2011! hahaha.... so, korang jangan nak perli2 aku lagi pasal house warming ek... hihi.


selain dari tu, sudah pasti keindahan 2011 aku adalah disebabkan oleh Raheel Adli.. 20.11.2011 Raheel genap setahun! sepanjang membesar tu macam2 kerenah Raheel buat. semua tu bawak bahagia pada aku and hubby! thank u so much Raheel!! bonda love u berry berry much tau! and i am looking foward to 20.11.2012 untuk genapkan Raheel breast fed selama dua tahun! semoga success!!



okeh, 2011 dah pon abes. now 2012 dah nak masuk 2 bulan! hahaha.. baru aku siap buat entry nih. aparaaa... kate blogger tegar, tapi lembab betol nak update. tak pelahkan. asalkan aku update. at least at the end of the year dapat gak aku review kenangan2 tu. bagus tulis blog nih. especially bila kita tulis benda2 yang best. kita takkan lupa sbb sentiasa boleh refer balik. kan??

k, lets talk about family planning 2012. hahaha.. bukan family planning tambah anak yer... ini aku punya family punya planning untuk tahun 2012. ada satu mega project yang aku and hubby dah karang dalam kepala, tapi tak tau dapat execute ke tak. memandangkan last year kami tak p vacation kemana mana (tipu lah tu... ada jugak pegi, tapi kecil2an punyer) so, this year berangan nak buat mega punya vacation. tapi still tak boleh decide lagi jadi ke tak.. ye la.. Raheel kan kecik lagi, kena dia meragam masa tgh vacation tu, tak ke stress jadiknya...so, vacation mega project still under consideration lah...

And this year jugak kami nak buat investment supaya boleh generate banyak2 duit! hahaha.. tapi itu semua bergantung pada rezekilah... kalo ada modal buleh la buat investment, ye tak? kalo xde?? hihi diam2 sudah...

tahun 2012 ni jugak aku harap sangat2, keje2 aku kat opis yang tak sudah2 dari tahun 2008 tu akan selesai. lepas tu aku harap sangat semoga tahun 2013 aku boleh buat kerja lain kat tempat lain. hahaha.. rasa mcm dah lama sgt buat keje yang sama jerr. and kalo buleh aku nak bertukar ke ministry yg lain. ye la.. dok kat ministry of education ni pon mereka tak suka... orang tak hendak, kita lagi la tak hingin.  hahaha.. ayat mcm haram. tak la.. aku nak keluar sbb nak rasa enviromnet baru. terperuk kat MOE nih dah nak masuk 4 tahun, pusing2 isu yang sama gak. aku nak rasa buat benda lain pulak..

ape lagi?? hahhaa.. actually ada banyak lagi cita2, angan2 dan harapan aku dlm kepala hotak ni, nak renovate rumah, nak design interior rumah, nak carik kereta baru yg lebih besar, nak further study, nak belaja 3rd language, nak itu... nak ini... kalo nak list mmg tak abih2. tapi utk tahun ni aku list kan yang realistik jer... yang lain2 tu lain tahun punya KPI. hehe... semoga aku and family sentiasa murah rezeki supaya dpt realisasikan impian2 tuh and semoga kami dpt memberi semula kpd mereka yang memerlukan.... 

aminnn...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...