Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 28, 2011

kerana rumah sebelah renovate...

sila teliti gambar di bawah...

ce teka? ce teka?? ada ape ngan gambar ni? ce tengok betol2.... ha.. itu adalah air ujan yang mencurah2 masuk kat area depan rumah aku. air tu siap tolong cuci kan sliding door tu and siap buleh masuk dalam rumah!

uhhh sakit nya hati aku dengan kejadian ini... benda ni jadik gara2 rumah sebelah tengah buat major renovation. contractor tu pegi kopek bumbung rumah aku and bila ujan air mencurah2 membasahi area foyer rumah aku. and paling tak best air tu siap buleh masuk dalam rumah through sliding door tu.

::abaikan sepah2 yang tak sedap mata memandang tu ek!, fokus pada air yang mencurah2 tu::

adoiii... sabar je la... bising bunyik ketuk2 bunyik gerudi2 tu jangan citer la... habuk pulak satu hal lagi. ini siap bocor2 ni yang aku mendidih ni. uhhh.. abeh rosak siling rumah aku! eelok color putih suci jadik hitam ternoda! huhu... 

tapi... adat berjiran... mesti bertoleransi kan. mane buleh nak marah... (walopon dlm hati marah jugak!) ini hari dia.. tak pe ko tunggu! ko tunggu! aku ada duit, aku renovate rumah aku nanti baru ko tau seksa hidup bila rumah sebelah tgh renovate. hahaha.. time tu la nak revenge! aku akan pastikan kerja kerja gerudi, kerja kerja ketuk mengetuk akan dibuat setiap hari termasuk sabtu dan ahad serta cuti umum seperti yang aku alami sekarang ni.. hahahah!!




6 comments:

  1. aku chap, seb baek jiran aku renovate sikit sikit....and langsung tak menganggu...cumanyaaaaaaaa malam2 anak2 dia suka pijak tangga macam ko hentak2 kaki masa kawad kaki...lagi kuat...smpaikan aku pressure. sebab aku slalu duk sorg2 kan malam2, ko pephm la aku cmner kan....

    bleh sakit jantung owhhhh....

    ReplyDelete
  2. as, kelakar ke?? aku tgh marah ni... haha!!

    ReplyDelete
  3. hani, aku paham.. aku paham.. ko skolahkan jer anak neighbour ko tu... haha!

    ReplyDelete
  4. wwwooooo.. i rasa my neighbour lagi nightmare punya neighbour kot... dah la umah dia buat renovation memburukkan umah orang.. perangai pun buruk! hasihhhh sabar je la babe!

    ReplyDelete
  5. diyana, mmg lah sakit hati kalo berneighbour ngn org buruk perangai nih. lagi2 kalo ngn org spesis selfish! tapi ape kite nak buat? takkan nak bom umah dia kan?? so, sabow jer la.. hihi..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...