Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 31, 2011

production hasil tenusu merundum, atau????

Entah kenapa… lately production tenusu aku merundum.. =( adakah sebab Raheel dah 6 bulan and dah buleh makan solid food maka secara automatically nya kilang tenusu tu macam tetau jerr dia pon mengurangkan production nyer?? Hwmm… raheel makan pon 1 meal jer.. mana aci...

Tetiap hari bila menuai hasil tenusu kat opis aku akan log dlm rekod book aku. Biasanya utk sesi pertama dlm pkl 10pg aku akan dpt around 7.5oz to 9.0oz, and sesi kedua dlm pkl 3pm dpt lagi around 7.0oz to 8.5oz. so total sehari biasanya akan dpt 17oz dan lebih. tapi semenjak dua menjadi ni cuma dpt around 7.0oz to 8.0 oz jer utk sesi pagi and 6.0oz ke 7.0oz utk sesi petang. And jumlah sehari cuma around 14oz to 15oz ajerr… hari ni paling skit… Cuma 5.5 oz ajerr belah pagi.. petang pulak 7.0oz, so total 12.5oz JERR??

Aku try track balik ape agaknyer yg menyebabkan kemerunduman hasil tenusu ku ini… sebab aku period kah?? Tapi bulan2 lepas ok ajer… sbb tension kah?? Hwmm.. tak jugakk… mungkin sbb gangguan emosi aku bersedih sbb kehilangan imik..(part kehilangan imik ni aku belum buleh nak cerita lagi..) tapi mungkin kah?? Atau sebab ada beberapa hari dlm minggu lepas aku skip meal??

Mulai hari ni aku akan makan lagi byk2 sayur especially lobak putih… kasi up balik production. Atau perlukah power pumping?? Atau perlukah amik supplement milk booster?? atau?? byk nyer atau...

Atau… jumlah hasil tenusu yg aku dapat skrg ni masih banyak and kuantiti tu sebenarnya normal??? Hahhaa… byk betol persoalan aku nih… ape pon aku harap production tenusu aku akan maintain ada sampai hajat aku nak exclusively BF Raheel sampai at least 2 tahun tercapai… aminnnn!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...