Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 20, 2011

solid food untuk Raheel

yeayyy!! hari ini Raheel Adli ku sayang sudah genap enam bulan!! aku dah sgt excited nak kasi dia makan solid food. Dah berminggu-minggu aku dok mencari2 resepi utk masak bubur yang sedap2 utk raheel. (cewah… baru2 ni excited la sgt.. kang dah lama2 dtg la malas aku nak prepare makan dia tu) so, sementara tgh excited ni aku layan kan aje kerajinan aku itu..
banyak info2 yang aku dah collect mengenai makanan yang sesuai utk baby yang baru nak start makan. Info dari susu ibu.com, paling sesuai utk baby 6 bulan yang baru nak start makan is fruit puree. Buah2 yang sesuai tembikai… epal.. pear.. pisang… betik… mangga.. nyum2.. err… strawberry ke.. kiwi ke.. agak2 buleh tak?? heheh.. so, aku punye mission this weekend ialah utk buat experiment dgn bagi fruit puree pada Raheel… nak start dgn pear atau pisang (sbb tu jer yang ada kat dapur aku skrg)… aku ingat nak buat mixed fruit puree, tapi info tu kate better bagi sejenis buah dalam satu masa supaya baby buleh memahami rasa and tak confius. Wokeh2.. buat permulaan ni aku ikut by the book dulu. Nanti baru buat experiment yang dahsyat2!! Hehehe… be ready Raheel..!!

ohh.. sungguh excited diri ku ini...

3 comments:

  1. dulu aku try satu2..start dgn pisang,epal,pear,avocado,kentang..then leh campur2 kan ngan bubur nasi plak..puas hati dpt masak sendiri mknn anak..afif mmg tak makan nestum.

    ReplyDelete
  2. yeah.. aku pon ade gak azam nak masak sendiri makan utk raheel, tak mo bg yg instant... tengok lah sejauh mana aku bleh berusaha... hehehe..

    ko dulu masak hari2 ke??

    ReplyDelete
  3. bubur nasi masak hari2..kalau fruit puree tu leh buat stok 2 atau 3 hari sekali dalam peti ais..bila nak bagi makan panaskan mangkuk dalam hot water/microwave.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...