Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, December 25, 2010

jeans lama dan jeans baru...

antara seluar jeans lama dan jeans baru, yang mane korang pilih?? hohoh mesti sronok kan kalo dapat shooping jeans baru?? tapi itulah satu-satunyer benda yang aku TAK HINGIN dan nak sangat elakkan sekarang!

. ..satu hari tu aku try nak pakai jeans aku yg dah lama sgt aku tak pakai (sejak perut besar sbb pregnant). excited nih. tak expect langsung ape yg akan jadik. confident! sarung punya sarung sekali dah tak buleh nak button da... warghhh terasa amat tensen! yang aku try tuh jeans yg paling besar yg aku ade tuh. size 27! hohh?? 27 pon dah tak leh pakai, jeans aku yg 26 apetah lagi?? silap2 masuk pon tak leh! adoiiii... time tu lah hubby bersuara, "wahh.. shooping jeans baru kita??" biasa kalo ade offer mcm tu aku exccited, hepi melompat lompat. tapi kali ni jawapan aku "TAK NAKKKKK!!! ape jadi pon jeans yg ade ni kena muat jugak!!"

camne nih?? pantang tinggal kurang 2 minggu jer, tapi badan tak susut gak. especially tang perut tuh! dah tak 'britney spears' dah! FYI britney spears time dia anak dara dulu perut dia mmg jadik pujaan aku! hehehe.. now no more lah!

adoii yaii.. mampukah aku kembali ke bentuk asal aku?? kalo xleh, maka wardrobe aku mmg nak kena berganti baru lahh jwbnyer.. ape idaknyer, jeans aku sumer ngam2 size, baju sumer stok sendat2.. ishkkk.. time time ni lah aku terpanggil2 nak ke slim world lah.. london weight lah.. marie france lah.. bizi body lah.. just name it, sumer ade kt klang  nih. dekat plak tuh ngn umah mak mentua aku nih.kangg aku pegi kanggg..!! daripada spend ribu2 beli jeans and baju baru yang gemok, baik aku p kuruskan badan! hahaha.. betul tak?? tapi betul2 buleh membantu ke benda2 tu semua?? uhh kurang konpiden aku nh.

ramai kengkawan aku kate sabar... it will take time.. lama2 nnt kurus ler balik. especially kalo fully breast feed kan anak. mak mentua aku pon kate, dah keje nanti, bizi ngn rumah tangga lagi, anak lagi, mesti badan kecik balik. ye ke?? yang ni lagi aku kurang konpiden. kang dah keje hari2 makan sedap! asyik2 nak makan.. nak excercise pon xde masa. silap2 makin di pam pam badan aku nih. adoiiii..

some people say, "that's the price to pay for being a mother" uhh tak leh terima hakikat tuh. tak semestinya kena out of shape bila dah ada anak. aku akan buktikan!! hahaha... semangat membara nak kuruskan badan! berusahalah chip!!!



1 comment:

  1. sapa yang cakap that's the price of being a mother? nak lempang sikit leh orang yg cakap tu..ramai je hot mommy kat luar tu.

    aku dulu lepas pantang 2 bulan memang turun balik ke bentuk asal seblm pregannt.

    bengkung tu jangan tinggal..pakai sampai habis pantang..pasal Bf tu mmg membantu..sbb tu bila aku stop bf afif berat aku senang je naik balik..tp ade sesetengah orang bf tak turun2 jugak.

    aku tak percaya segala slimming2 center tu..aku ni lebih kepada jaga makan ngan exercise.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...