Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 13, 2010

Sinetron..

sejak aku dok umah berpantang maut sebelum ajal ni, keje lain selain jaga anak and tido yang aku buat adalah menonton TV... perintah berkurung kat bilik, xde astro, so option tv channel pon very lah limitednyer. channel yg aku slalu tgk of cos tv3 inspirasi hidupku.. bukan ade citer best pon.. balik2 citer indon.. balik2 citer indon... disebabkan channel lain tak berapa clear sbb gune indoor aerial aku layanla jugak citer2 idon yg banyak kat tv nu...

::Gambar Sekadar Hiasan::
citer indon ni pulak kalo korang perasan la kan, aku perasan, jalan citer/ kisah dia tak de lain selain orang jahat nak rampas harta orang baik.. orang yg baik tu pulak kononnya baikkkk sangat.. punyalah bendul.. senang sgt nak dibodoh2 kan (sakit hati betol!) kisah yang diceritakan tu kekadang tak logik langsung! kalo citer dongeng tak lagik tu buleh la terima lagi, ini kisah mahkamah bersidang yang tak logik langsung pelaksanaannya- sinetron Alissa ler nih! (malas aku nak describe panjang2).

Berbalik pada citer2 drama indon tadi, asyik2 citer pasal orang tamak nak rebut kuasa, kekayaan and harta orang lain sampai sanggup bunuh membunuh. kalo bukan pasal rampas harta, pasal nak rampas kekasih/ suami orang... buleh kata semua sinetron indon memang itulah kisah dia... sampai i come to think about it, (withh all due respect) orang indonesia ni memang macam tu ke?? suka rampas merampas ni??

kalo tgk yg ada kt sini memang lah pon.. berapa ramai org yg aku kenai laki dia kena sapu dek pompuan idon.. dah la minah indon ni jadik bini nombo dua, pulak tu dia yang mengada2 lebih2... macam tak sedar diri pulak yang ko tu kawen dgn laki orang, react over2 pulak.. kunun nak suami adil.. tapi adil yang berat sebelah pada dia! sikit tolak ansur pon tak buleh.. kalo bini tua sakit time giliran dia, mampos pon dia tak bagi laki dia balik menjenguk. tapi kalo dia sakit, time giliran bini tua buleh pulak merengek2 suruh laki dia antar p klinik.. laki dia antar plak tuh!! (geramnyer aku!!) lepas tu pulak, abis keluarga mentua di hijack nyer sampai kad ATM mak mentua dia, dia bleh pegang! aku pon pelik..  menantu yang org malaysia ni di sisihkan.. sampai buleh kena halau dari umah sewa. dah kena guna2 gamaknyer keluarga mentua dia tuh... semoga Allah bagi petunjuk kat dierang.. amin..

hwm.. cukup2 lah tu chip.. kalo nak citer kisah pompuan indon tuh penuh page ni pon tak abis... citernyer memanglah berjela2 macam siri sinetron kat tv tuh, dah beratus2 episod pon tak abis2... udah ler.. buat tambah dosa jerr.. (heheh sedar pon ko!) ahakss.. hwmm.. sama2 lah kita jadikan pengajaran....

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...