Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 10, 2011

Birokrasi CIMB

fuhhh... aku nak meluahkan rasa tak puas hati aku pada CIMB nih. Specifically CIMB presint 2 Putrajaya...

tarik nafas.. tarik nafas… sabar chip, sabar…

gini ceritanya, semalam waktu tengah hari aku p CIMB untuk print 3months bank statement. Dah la aku ni puasa, (macam aku sorang la yg puasa kan.. hehe..) oppss.. jgn gelak2.. ini serius nih! Mode tengah marah! Ok… perbetulkan mode. Ok..

continue . ..so, dalam terik panas mentari waktu tengah hari tu aku berjalan lah dari parking yang sangat jauh untuk ke bank yang tersohor tu. Sampai ke kaunter utk amik nombor giliran, (mesin nombor giliran branch putrajaya ni agak cangggih dari branch2 lain, siap ada staff jaga situ) so, aku pon kata lah kat cik puan yang jaga kaunter tu,

“saya nak print 3 bulan bank statement” dengan confident nya aku ingat dia akan bagi aku ticket nombo giliran tu. 

Tapi sebaliknya dia hulur kat aku sehelai kertas saiz A4.dia kata “isi borang ni”

aku dengan muka blur.. “isi borang??”

ok fine.. isi borang… dalam hati aku, “sejak bila plak kena isi2 borang nak amik statement nih? Baru 2 bln lepas jer aku amik statement terus p kaunter jer…”

baru aku nak amik la borang yang di hulur tu cik puan kaunter tu kata lagi kat aku “lepas isi borang hantar kat sini and datang balik lepas tiga hari utk amik statement tu”

terkejut beruk aku! “tiga hari??? Bukan selalu buleh terus dapat ke??”

dia jawab “ini prosedur baru, baru 2 minggu lepas”

depan2 muka dia aku cakap “merepeknya!!!”

apa lagi? Dia pun buat muka fed up then tanya aku sambil kipas2 borang tu “nak ke tak nak ni?”

aku dengan muka double fed up amik borang tu and jawab “TERPAKSALAH!”

cisss!! Sungguh tercabar kesabaran hati aku yang tengah berpuasa nih! Ape kejadahnya buat prosedur macam tu???? Sepatutnya buat penambahbaikan untuk mudahkan pelanggan, bukan buat penambahburukan! kalau selama ni pegi kaunter buleh terus dapat, kenapa sekarang nak kena isi borang dan tunggu tiga hari pulak??? Bagi aku yang tak tau apa rasional disebalik prosedur baru tu aku rasa benda ni adalah sangat BODOH! Dan menyusahkan orang. sengaja menambahkan birokrasi... agensi kerajaan berusaha nak kurangkan birokrasi, CIMB plak sengaja membirokrasikan benda yang tak de birokrasi... apekejadah???! Ape korang ingat orang suka sangat nak berulang alik p bank korang yang crowded tuh?? Ape rasional nya??? Sampai susah aku nak lelapkan mata pikir pasal rasional menyusahkan orang ni tau….

Sape keje CIMB nih aku nak tanya…. Semua branch ke buat benda yang sama??? Ke ini idea branch putrajaya semata2???

Huh!! Marah betul aku!!!

4 comments:

  1. walaupun bulan pose, aku tetap nk komeng jugak. betol memang tak besh CIMB ni skrg. tapi chapppp, last week aku pergi CIMB bandar puteri puchong, aku terpaksa tunggu sebab org yg jaga nombor tu tgh print bank statement utk sorg budak, tang tang tu jugak eh dorg dapat. prosedur kejadahnya. aku pergi selasa 2hb, last week. ko pergi bile, yg dia kata prosedur baru 2weeks ago. byk la prosedur dia.

    lepas tu kan, yg kat bahagian nombor tu a.k.a pertanyaan, ade ke letak sorang jer...hangin aku weh...dahla yg sorg tu duk tlg print bank statement, lama lak tu, yg org nk bertanya ni, nk amek nombor ni, terkial kial menunggu. lepas tu pulak, org tu jugak la yg tolong ajar cara cara nak cash deposit kat mesin, tak ke lama tu. aku rs hari tu kang...patot nye makin moden, makin canggih, makin senangkan org ni tak makin susahkan orang....

    ReplyDelete
  2. Sabaq chip. Nape ko x print online je chip? Kn lg cepat....

    ReplyDelete
  3. yeahh hani bunny aku mmg stuju ngn statement 'patot nye makin moden, makin canggih, makin senangkan org ni tak makin susahkan orang....' tuh! ggrrrr... memang geram arr! CIMB dah tak best! huhu...

    ReplyDelete
  4. hoho zetty, kalo buleh print online seribu kali aku sudi nak print online jerr... tapi online buleh print 2 bulan jerrk!!! ntah hape2 kann??? hihi..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...