Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 19, 2011

periuk nasik cap ELBA...

::bakal masuk tong sampah dah ni.::
. . ... korang jangan beli lah rice cooker cap Elba ni... hampeh lagi menghampehkan! aku beli benda nih bulan Feb 2010. then pakai tak sampai 6 bulan dia rosak, dah tak mo masak nasik. seb baek ada warranty setahun. so hantar la repair.... lepas repair tu buleh la guna lagi sampai tadi (18 Ogos 2011)...geram jerr aku! dpt gune dlm setahun stengah jer! tengah aku syok2 masak utk buke puasa aku tunggu punya tunggu beras dlm periuk nasik tu steady jer... tenang jer.. tak de tanda2 nak boiling pon. aku cek2 periuk tu tak panas pon! cisss!! Rosak lagi!! (bengang sbb warranty dh tamat). seb baek aku perasan nasik tu tak masak2! kalo tak makan beras rendam jer la aku ngn hubby! huhh! naseb baek gak aku ni ada skill masak nasik secara manual... so sempat lah nasik tu masak before buke pose....

hwmm... time bulan puasa ni pulak si ELba tu nak rosak. masa2 kritikal nih... susah hidup aku kalo tak de rice cooker. so mau tak mau, malam tu jugak after buke kami suami isteri pegi kedai runcit kami (Jusco Tmn Equine) untuk beli rice cooker baru. kali ini, TIDAK SEKALI-KALI lagi kami memilih rice cooker cap ELBA! dah ler masak nasik menyembur2 sampai terpaksa cover ngan news paper. (kalo tak abis satu dapur tersembur air nasik dari cover kaca yang konon style tu!). itu satu, pastu tak tahan lama plak tu! sungguh hampeh! bagus la jugak ko rosak, dpt aku rice cooker baru. aku pon dah fed up dgn ko wahai rice cooker cap Elba!


::yeah.. rice cooker baru ku::
jadik, kali ini kami memilih rice cooker panasonic! biar nampak old school dgn penutup steel tu, asalkan kualiti nya terbaekk!! mamat jusco yang jaga testing counter tu pon cakap, so far tak pernah lagi customer return rice cooker panasonic. tapi kalo cap Elba memang selalu! see?? nampak sangat cap Elba nih tak bagus! TAK BAGUSSS!!! entah kenapa la aku ngan hubby dulu buleh terbeli cap Elba?? aku rasa pasal aku berkenan ngan tutup kaca tu... ku sangka permata, rupanya kau memang kaca! haha..

okies la, cukuplah aku membebel pasal periuk nasik cap ELBA nih! ingat tu kawan2, jangan beli cap ELBA! hehehe...

Yeay!! ada rice cooker baru!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...