Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, November 5, 2010

39 minggu 3 hari

hari ini sudah 39 minggu and 3 hari aku pregnant, and still no sign yang baby aku ni akan keluar anytime soon. NO SIGN AT ALL… semalam aku jumpe gynae for routine check up, dia kata for 1st baby:
80% born before due date
10% on the date
and another 10 % after the due date.
Nampaknyer aku dah terkeluar dari golongan majority! Hehehe….

Banyak org kata baby akan cepat lahir kalo byk berjalan. Aku? BERJALAN SAKAN!! Sejak early stage of the pregnancy lagi aku dah kuat berjalan2. Hari2 pon aku jalan kaki dari opis aku ke alamanda! (jauh gak jarak tu) Hehehe.. pastu hubby pon suke bwk aku jln2 kt shopping complex.. jalan mmg byk! Tapi mmg baby aku ni enjoy dok dlm tummy aku yg berlemak tebal ni kot… macam aku dulu la… imik kate aku dok dlm perut dia sebelas (11) bulan!! Mcm tak caye.. tapi mmg 11 bulan! Dulu-dulu kan tak pegi spital.. guna bidan kampong, so xde la induce2 ni… tak de paksaan bila baby nak keluar.. hehehe~

Actually I don’t really mind la bila baby ni nak keluar asalkan dia sihat walafiat and active menyepak2 dari dlm perut aku nih, Cuma yang tak best tu bila gynea dah start bercakap pasal possibility if still tak de sign baby nak kuar after due date. Dia kata biasanya dia akan bagi tempoh seminggu after the due date, kalo tak de sign jugak aku kena la INDUCE.. oh oo.. member2 aku kate induce itu sgtlah sakitnyer~ ohh tak mo! Tak mo!! Hehehe.. whatever it is, asalkan aku selamat and baby selamat cukup lah.. and deliver normal tak payah cezer2… (kalo cezer byk guna ongkosnya dong!! Hehehe…) berdoalah utk yg terbaik… aminnn!

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...