Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, November 6, 2010

Roti Benjo

Pada suatu petang yang indah… tiba2 aku rasa sgt rindu nak memasak. Maklumlahh.. sejak pregnant ni aku cuti dr memasak sbb alah dgn bau2an memasak ni… so aku pun pegi dapur and buat something utk minum petang… masakan ni Cuma mengeluarkan bau yang minimum… hehe.. here it is!
ROTI BENJO!


Bahan-bahannya:

::owhh lupe roti tak masuk dlm gambar::


Roti
Telur
majerin daisy (aku suke sbb dial g sedap dari planta)
seasoning megi (yg utk letak kt burger tu)
seasoning pepper (ajisho)
mayonnaise
cili sos

Cara buat dia:

Panaskan sikit majerin dlm kuali, pastu pecahkan telur. Make sure api slow aje. Rata2kan kuning telur then letak seasoning megi sket, and pepper sket (agak2 la secukup rasa) then biar telur tu masak. Terbalikkan sesaat dua then angkat!

Sapu roti dgn majerin, mayonnaise and sos secukup rata. Letak telur yg dah masak tadi. Tangkupkan dgn sekeping lagi roti.

TARAAA!! Dah siap dlm masa 5-6 minit sahaja!

::inilah rupe ROTI BENJO tu::

Hehehe… nampak tak de ler tempting sgt, tapi sedaaaappp!! aku mkn 1 set tak cukup. kena mkn 2 set!! hehehe..tembolok besar!

SELAMAT MENCUBA!!

1 comment:

  1. chip.. ni antara menu peberetku di kala bermalas-malasan di umah :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...