Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 2, 2010

Kerana Sehelai KERTAS

Boleh tak? Sehelai kertas tu buat aku betol2 hilang mood petang smalam? Sounds silly rite? tp tu lah… ape kena ntah smalam aku emosi sangat…

Gini critenyer… smalam, satu hari aku rasa tak sihat badan, rasa sakit tekak, sakit satu badan, cam nak selsema (hasil jangkitan dari org2 keliling aku yg selsema). Tambah pulak kena buat keje merepek2 kt opis nun. That was the main source of the bad mood smalam la kot… (mukaddimah jer ni)
Lepas satu hari yang tak best kt opis, finally tiba juga waktu pulangg!! Yeayyy!! Pulang kepangkuan suami! So aku pon kedek2 jalan ke tmpat parking kreta aku kat basement blok E12 (hehh, Mcm korang tau kt mane kan?) sampai kt kreta aku terus je masuk, start, and jalan… time jalan tu aku terperasan ada SEHELAI KERTAS TERSELIT KAT WIPER KRETA AKU! Cissss!!! Pantang nenek moyang aku betol org selit2 kertas kt wiper nih tau!!! (tetiba plak ade pantang nenek moyang mcm ni) Grrrrrr!!! Tetiba aku naik angin! nak brenti aku buang kertas tu aku malas.. (dgn condition aku yg dah susah nak bergerak nih berdouble2 malas aku).

So, aku pon berusaha utk buang kertas tu bukan dgn cara manual. Aku on wiper, spray air- tak buleh jugak! Grr.. then aku drive laju2 dgn harapan kertas tu terbang. Tapi tak jadik jugak. Lagi sakit hati ade lah dgr bunyik “klepek! Klepek! klepek!” kertas tuh! Arghhh.. tension! Aku pon on radio kuat2! Hahaha.. tak dgr dah bunyik klepek klepek tuh!

Aku pon drive dgn kertas terselit tuh dgn sakit hatinyer sampai rumah.. masuk gate hubby tunggu dpn pintu (sejuk sket hati). Hubby sengeh2 tgk ade kertas terselit kt wiper (kertas tu dah koyak sket2). Aku kuar kreta grab kertas tuh pastu aku KOYAK KOYAK KOYAK KOYAK kan dia!!! Huhhh! Puas hati aku! (hubby tercengang) pastu dia gelak tgk gelagat aku! Aku mengomel ngomel arr tak puas hati pasal kertas tuh… hubby gelak2 jerr.. then dia peluk aku~ phewwww… hilang terus rasa marah, tensen, and sakit hati kt kertas tu… (hebat btol kuasa hubby!)

Lepas tuh aku pon tergelak besar (kami gelak sama2)… silly… mmg silly.. ntah hape2 ntah! Kertas punyer hal pon nak tensen ke?? HAHAHAH!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...