Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 30, 2010

confinement cara chip

Hari ni dah masuk 10 hari aku berconfinement… uhh bizi gak org dlm pantang ni rupenyer sampai tak nyempat2 aku nak update blog ni hah..

Aku urut 3 hari jerr.. pastu continue urut lagik bila dah masuk 3rd week nanti. Seb baek 3 hari jerr sbb kalo urut hari kena bermula dgn sgt2 awalnyerr.. dlm 6.30pg dah kena bangun utk bekfast. Lepas bekfast makan ubat, makan jamu and minum pati ikan haruan+gamat.

7.00pg gitu dah kena mandi, mandi dengan air daun2 yang wangieee… pas mandi urut, pastu bertungku pulak.. pas bertungku mak bidan tukang urut tu dok pakaikan aku ntah hape2 bedak satu badan! Pastu pakai bengkung.. pas bengkung sikat rambut then pakai bedak sejuk plak, pastu letak pilis kat dahi… fuhhh… dalam pikul 9.00 lebey baru settle semua.

By that time Raheel pun dah siap mandi and make-up (ibu yg settlekan semua tuh). Time to feed Raheel. Lepas raheel tido, aku minum pagi plak.. then ngantuk arrr~ raheel suke jaga malam… bila ngantuk tidow arrr~ hehehe..

Bagun tido, lunch time! Hehehe… bagus beno, pas makan, tido, bagun tido, makan! Boleh kurus ke camni? Lepas makan rehat2 feed Raheel, kemas2 kain baju (susun2 jer pon, ibu dah siap cuci and lipat kan..) lepas tu rest2.. tau2 dah pukul 5ptg… masa untuk mandi….

Mandi daun lagi.. lepas tu tungku lagi.. then sapu2 bedak kat badan lagi.. then bengkung… sikat rambut, bedak sejuk and pilis. Siap semua tu dinner time! Lepas dinner makan jamu lagik…

Siap makan, Raheel pun siap mandi, then masa utk feed Raheel lagi… pastu Raheel tido… aku tgk tv jap.. lepak2 ngn hubby jap.. then tido la jugak.. kang pukul 11-12 camtu Raheel jaga la… nak susu, tukar diaper, kekadang dia tak moh tido sampai pukul 2.00pg camtu… pastu dia tido kejap, then pukul 3.30pg dia bagun lagi nak susu lagi, dia suka tido time susu, so dia minum sikit, dia tido, kang kejap2 dia bangun nak lagi… sampai la ke pagi aku dok melayan dia nak susu ajerr.. heehe.. apepun, aku sgt enjoy!!!

2 comments:

  1. hahaha kuat minum susu..biasalah budak lelaki..dulu afif setiap sejam nak minum susu.

    enjoy ur motherhood!

    ReplyDelete
  2. hahah! cool mummy lar chip =)
    baby aku pun suke tido time menyusu smpai lar skrg (now 5 mos). manyak syiok yer dia, lelap mata smbil nyonyot2.. aku suke je kuis2 pipi dia, suh dia bgn. x jln gak, usik kaki & tgn dia.. kalo tido gak, ngantuk gak.. bior je. layankan =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...