Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, November 22, 2010

journey to the world part 3

20 Nov 2010 lebey kurang 9.00am Dr. Tricia datang… aku baru hegeh2 nak bekfast masa tu… cam biasa soalan di pagi hari, ada sakit?? Jawapan aku TAK… tido ok.. jawapan aku: very well!! Tegelak dia dgn jawapan2 aku. Then dia check and sengeh2 cam puas hati arr.. then dia kate dah boleh bersalin hari ni jugak! Jawapan aku: yeayyy!! Pastu Dr. pecahkan water bag.. (gushhh!! Warm… ) hehe… then dia kate kat nurse lepas aku bekfast bleh pasang dripping.. (hehehe.. seb baek aku sempat makan) sbb pas pasang air titik2 tu aku dah tak ley makan. Ape lagi?? Mari melantakk!! Nyum2!!

Lepas bekfast, and dah pasang dripping aku kena lie down an rehat2.. nunrse pesan lagi, kalo sakit sgt inform… aku pon rilek2 arr… lalalalala.. pukul 11.00(xde pape pon??) , pkl 12.00 (ok jerr…) pkl 1.00.. (ermm ade la sakit cam period pain… ) nurse dtg nak kasi injection tahan sakit aku kate tak pe.. tak sakit sgt… hehe lagipon hubby ade.. tlg orot2 kaki bila rasa cam sakit…

Lebey kurang pukul 2.00 pm Dr. Tricia dtg utk check progress… cam biasa dia akan disambut dgn senyuman aku… ok dia kata dah 5cm! aku jwb: oyeah!! Oyeah! Gelak jerr dia dgn jawapan aku. Dia kate aku sgt positif! Owhh mestilahh! Dia Tanya nak injection sekarang tak? Aku Tanya balik, boleh ambik injection tu banyak2 kali ke? Dia kate tak.. sekali jer.. so aku jwb: nanti lahh.. boleh tolerate lagi.. Ok, tapi if u need it at anytime bagi tau nurse. Dgn hepinyer aku menjawab, OK! Then dr. pon keluar…

Tak lama pastu dia dtg balik.. dia kate dia nak bagi injection sekarang coz power ubat tu tahan up to 6 hours.. by tht time dia jangka aku dah bersalin.. Dr. jangka aku bersalin dlm pkl 6.00ptg gitu.. owhhh.. kalo camtu sekarang pon orait jugak…

2.30 pm lebey2 Aku pon masuk dlm labour room bersama hubby gobee… pastu kena inject… lalala.. rilek2.. rasa2 sakit… (time ni bleh gelak2 lagi) pastu ermm sakit.. sakit.. sakit… hoho.. seb baek aku dah kena inject! Rasa blur2 weng2…and seb baek hubby sentiasa ada bg Moral support! Moral support!! nurse ajar aku cara pernafasan… dlm weng2 aku tu aku dgr nurse call Dr. kat aku dah 9cm!

Pkl 3.00 pm lebey kot …Dr. dtg... cam biasa dlm sakit2 tu pon aku bleh sengeh2 lagik kat Dr. tu. Then dia ckp first time dlm labour room dia jumpa patient yang still can smile… hehehe.. aku ler tuh! Nurse ajar aku push2.. ok the real battle is here! 1 kali.. 2 kali.. 3 kali.. all out!! (dgn moral support hubby and nurse2 kat situ) Gushhhhh!! Yeahhhhhh!!! Baby dah keluarrr!!! Haaa.. dpt tgk baby first time masih darah2 fresh from the oven rasa mcam.. macam…. Fuhhh.. speechless!!

Pastu proses seterusnya aku tak pedulik dah… hubby kiss aku.. good job, im proud of u…hehehe.. aku rasa weng2 ajerr~ tapi bila Dr. kate nak jahit aku sempat tanyer bius tak?? Dia kate bius aku jwb haha.. seb baek! Lepas everything selesai aku masuk ward balik.. rasa weng injection tu masih ada… aku blur ngantuk2 ckp kt hubby aku nak tido sat… next thing I knew nurse dtg bawak baby… eeiii bestnyerr!! Then hubby azan.. wahhh bahagia! Bahagia!!!
WELCOME RAHEEL TO THE WORLD!!! – slow mo masa awal process, express di saat2 akhir… bagus!!

4 comments:

  1. alhamdulillah senang betul ko bersalin..mane gamba raheel ni??

    ReplyDelete
  2. hehehe.. sukanye.. senang ko bersalin chip! congrats! 2nd deliver aku pun ade amik injection tu. very the weng smpai ke esoknya.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...